Utorak uveče, i dvadesetak godina ranije

Traje jedno veče. Hladno je i nemo. Zgrade su blede i sablasne od difuznog haosa umornih fotona koji su se jedva probili kroz oblake. Svetla ne gore. Televizori su ugašeni. Jedna mačka pretura po komšijinom đubretu, igrom slučaja rasutom po mom dvorištu. Nekoliko orahovih grana obazrivo protestvuju šušteći stidljivo u mraku. Sećam se slike koja je prethodila ovoj pre dvadesetak godina. Iznenadno sećanje izvlači me iz kreveta i vuče ka prozoru. Antene dalekih zgrada na horizontu, i leva kuća koja je imala stakleni krov.. Imao sam možda pet godina. Nisam znao mnogo. Bio sam svestan da sam mali, da sam unuk, da više ne idem u vrtić, i da nema više crtaća tog dana. Gledao sam nekog čoveka kako hoda po krovu. Hteo sam i ja. Gledao sam mačiće kako se igraju ispod drveta. Video sam trešnje na drvetu i pitao kako ih ljudi beru i nose na pijac kada su tako visoko. Ne sećam se odgovora, ali sećam se te slike, kao uklesane u kamen. Stare i večne, jer tad nisam znao da vreme protiče. A i sada, kao da se zaustavi, kada se prisećam i razmišljam. Dozvoli mi da se vratim unazad, i ne požuruje me natrag na kolosek. Trešnju su isekli, izvadili panj i zasadili travu. Antene su zaboravili i razapeli paučinu od kablova po krovovima. Sazidali su novu zgradu levo, i dozidali još spratova i terasa desno. Napravili su obdanište i srušili garažu. Sve su promenili. Sve im je smetalo. Ostalo je samo isto ono nebo, i ista prozorska okna kroz koja gledam.
Sada je mrak, hladno je i svi ćute. Spavaju sakriveni i nepomični. Dvadeset godina su prepravljali moju sliku, i sada su umorni. A veče kao da bi trajalo beskonačno, samo kad bih imao strpljenja da ga posmatram toliko.

2 comments so far

  1. Luna Morena on

    I uvek ce isto nebo biti dok god imas pogled uperen u male stvari.. Male za druge.. a za nekoga su ceo svet..

  2. indidkid on

    Hvala 🙂


Оставите одговор

